- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Compania Națională de Investiții, condusă de PNL, se promovează la TV
Compania Națională de Investiții, aflată în subordinea Guvernului, se va promova timp de un an, la TV și pe internet. Contractul e de 1,6 milioane de lei (peste 320.000 de euro). Firma intermediară a primit contracte de la stat de 6 milioane de euro și a derulat campanii publicitare pentru PNL, notează Europa Liberă.
Scopurile declarate ale campaniei de publicitate sunt creșterea notorietății CNI, „ca societate ce gestionează eficient fondurile publice”, și atragerea de noi beneficiari și a unui număr mai mare de urmăritori pe rețelele sociale.
Firma care se va ocupa de această campanie, All Media Company, este aceeași care a primit anul trecut peste 10 milioane de lei de la Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) pentru o campanie privind rolul justiției în societate și este printre cele care au primit bani publici pentru promovare de la PNL.
All Media Company a făcut promovare pentru CNI și în 2020.
Firma a încheiat în ultimii cinci ani contracte cu statul de aproape 30 de milioane de lei (6 milioane de euro).
În caietul de sarcini atașat licitației pentru servicii de publicitate, Compania Națională de Investiții explică de ce are nevoie de o astfel de campanie: ca oamenii să știe exact că Guvernul, prin CNI, e cel care a realizat anumite obiective de investiții și ca să aibă mai mulți clienți – autorități locale sau instituții publice.
O licitație care a durat 6 luni
Pe 5 octombrie 2022, CNI a lansat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) licitația pentru „achiziționare servicii de promovare. Prin aceste servicii se urmăreşte creșterea notorietății CNI SA prin cunoașterea din partea utilizatorilor a tuturor factorilor implicați în realizarea obiectivelor de investiții și prin creșterea gradului de informare și încredere a publicului larg în CNI-SA, ca societate ce gestionează eficient fondurile publice”.
Valoarea finală a contractului era de cel mult 1,7 milioane de lei, iar data limită de depunere a ofertelor 15 noiembrie 2022.
În schimbul acestor bani, CNI stabilea ca obiective, pe lângă creșterea notorietății și informarea publicului și potențialilor beneficiari, și să-și sporească numărul de urmăritori pe platformele sociale cu obiective foarte clare:
- Creșterea numărului de vizitatori pe site-ul www.cni.ro pe perioada campaniei de promovare cu cel puțin 20%;
- Creșterea cu cel puțin 30% a numărului de urmăritorilor constanți pe conturile de social media Facebook şi LinkedIn, față de momentul începerii derulării campaniei de promovare – conform caietului de sarcini;
Iar All Media Company știa exact cum pot fi atinse aceste obiective. Campania trebuia derulată la TV și în mediul online și trebuia să includă:
- Creație și producție a două spoturi video a câte 30 secunde pentru difuzarea pe televiziunile solicitate în campania media TV;
- Difuzarea spoturilor video la stațiile TV solicitate în campania media TV;
- Creația și producția de minimum 5 articole/advertoriale care să fie difuzate în spațiul online, inclusiv în postări pe rețelele de social media (Facebook, LinkedIn);
- Realizarea și difuzarea articolelor/advertorialelor pe website-urile solicitate în campania media Online.
CNI, condusă de 10 ani de Manuela Pătrășcoiu
Compania Națională de Investiții este condus de Manuela Pătrășcoiu, numită director general în 2013 de Liviu Dragnea, pe atunci ministru al Dezvoltării în Guvernul Ponta. Ea a reușit să se mențină la conducerea CNI indiferent de cine a fost la putere în ultimii 10 ani.
Numele său apare în stenogramele DNA din dosarul fostului șef PSD de la Giurgiu, Nicolae Bădălău, așa cum au relatat jurnaliștii de la G4Media.
Manuela Pătrășcoiu și-a început cariera în 1994, contabil la revista Flacăra, potrivit informațiilor din CV-ul de pe site-ul CNI. De la Flacăra s-a mutat economist la revista Femeia, apoi director economic la Rebus.
A ajuns funcționar public în 2001, la Ministerul Lucrărilor Publice unde a fost consilier principal și director economic până în 2013, când a fost numită la CNI. Este absolventă a cursurilor postuniversitare ale Colegiului Național de Apărare.
Europa Liberă a solicitat CNI un punct de vedere privind oportunitatea unui contract de publicitate și relația cu firma All Media Company, dar până la momentul publicării acestui articol nu a primit niciun răspuns.